Statsforvalteren i Innlandet-hero-background

Fagdirektør - Grønn omstilling, bærekraft og innovasjon innen skog- og trebruk


Søknadsfristen har utløpt.
Se alle våre nåværende stillingsannonser.
Statsforvalteren i Innlandet
Lillehammer
Søknadsfristen har utløpt

Fagdirektør - Grønn omstilling, bærekraft og innovasjon innen skog- og trebruk

Innlandet er skoglandet!

Statsforvalteren i Innlandet skal være en pådriver, initiativtager og et kompetansesenter i arbeidet med grønn omstilling og klima. Som landets største skogfylke har vi ambisjoner om å synliggjøre og videreutvikle verdikjeden skog og tre som en viktig aktør i dette.

Vi søker nå etter deg som har stort engasjement for skogbrukets klimabidrag, og som ønsker å jobbe for utvikling og økt bruk av trevirke og grønn energi i Innlandet.

Arbeidet vil skje gjennom internt og eksternt samarbeid, der blant andre kommunene, fylkeskommunen,  nærlingsklynger og skog- og trenæringen er viktige medspillere.

Stillingen er plassert i Enhet skog og trebruk. Enheten er et av landets største kompetansesenter for offentlig skogforvaltning, med rådgivnings-, forvaltnings- og utviklingsoppgaver. Vi har en offensiv og sentral rolle i å videreutvikle bærekraftig skogbruk og skogbasert verdiskaping i landets tyngste skogregion. Enheten har i alt 9 medarbeidere, med kontorsted Lillehammer.

Hos oss vil du jobbe med å:

  • Lede og utvikle vårt arbeid innenfor næringsutvikling og innovasjon innen Skog- og trebruk i Innlandet.
  • Bidra i oppfølging av Innlandsporteføljen.
  • Initiativtaker og prosjektleder for tiltak knyttet til realisering av Tiltaksplan for skog- og tresektoren.
  • Oppfølging av SFINs strategi grønn omstilling og relevant planarbeid knyttet til fagområdet.
  • Aktiv kontakt mot relevante samarbeidspartnere i offentlig og privat sektor.

Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen.

Hvem er du?

Stillingen krever relevant utdanning på masternivå innen et eller flere av fagfeltene fornybar energi, byggteknikk, arkitektur, bioøkonomi, skogfag eller annen relevant utdanning og erfaring som gir tilsvarende kompetansenivå. Videre ønsker vi at du har erfaring fra prosjektledelse og rådgivning, og har et solid relevant nettverk. Kjennskap til skogbransjen og trebaserte verdikjeder er ønskelig. Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel, men ingen betingelse. Personlig egnethet og relevant erfaring vil bli tillagt stor vekt.

Vi ser etter deg som har:

  • Evne til å arbeide strukturert og kunne planlegge arbeidsprosesser.
  • Tverrfaglig forståelse for miljø, forvaltning, innovasjon og verdiskaping.
  • God evne til å skape og videreutvikle relasjoner og samhandling.
  • Evne til både å arbeide selvstendig og i team.
  • Stor arbeidskapasitet og er initiativrik.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Søkerne vurderes utfra kvalifikasjoner, praksis og personlige egenskaper. De første 6 månedene er prøvetid.

Hva kan du forvente som ansatt hos oss?

  • Et arbeidsmiljø preget av høy kompetanse, engasjement og faglig spennende oppgaver.
  • Lønn etter avtale, avhengig av kvalifikasjoner, med stillingskode 1538 fagdirektør.
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse med gode pensjons-, låns-, og forsikringsordninger.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for fjernarbeid minst 2 dager i uken.
  • Familievennlig og fleksibel personalpolitikk.
  • Moderne  kontorlokaler.
  • Trening i arbeidstiden.

Vi ønsker mangfold

Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.

Har du spørsmål, eller ønsker mer informasjon?

Opplysninger om stillingen gis av Eva Skagestad, 97174457, epost: eva.skagestad@statsforvalteren.no

Søknad sendes elektronisk via lenke på denne siden. Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.

Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.

Om arbeidsgiveren

Statsforvalteren er statens representant i Innlandet, og har ansvar for å følge opp vedtak, mål og retningslinjer fra Stortinget og regjeringen. Statsforvalteren er et viktig bindeledd mellom kommunene og sentrale myndigheter. Vi har oppdrag fra 12 departementer og 9 direktorater og er organisert i 4 virksomhetsområder. Vi har sektorvise forvaltningsoppgaver som tilsyn, klagebehandling og veiledning, samt at vi skal bidra til et helhetlig perspektiv overfor kommunene. Stataforvalteren i Innlandet har hovedkontor på Lillehammer.Vi er en kompetansearbeidsplass med 240 dyktige medarbeidere. Som statens representant ønsker vi å bidra til å bygge Innlandet sterkt.