Vi søker deg som har engasjement og interesse for skogbruk. Har du kompetanse innen fagområdet og er opptatt av bærekraftig og langsiktig bruk av ressursene i skogbruket, kan denne stillingen være noe for deg. Hos oss vil du bli en del av et dedikert fagmiljø, med rom for faglige diskusjoner og kollegaer som støtter hverandre.
Avdelingen
Landbruksavdelingen består av 15 dyktige og engasjerte fagfolk innen jordbruk, skogbruk, økonomi, arealforvaltning og juss. Avdelingen er organisert i en seksjon jordbruk og en seksjon skogbruk.
Arbeidet i avdelingen omfatter opplæring og veiledning av kommunene, saksbehandling og kontroll innen tilskuddsforvaltning i jordbruk og skogbruk, saksbehandling innen landbrukslovene og diverse oppgaver som jordvern i arealplaner, beredskap og næringsutvikling.
Stillingen som saksbehandler i seksjon skogbruk har ordninger innen skogbruksplan, skogfond og kart, herunder Geovekst og AR5, som hovedarbeidsfelt. Andre oppgaver innen seksjonens ansvarsområde kan legges til stillingen, avhengig av kandidatens kvalifikasjoner og interesser. Tiltredelse er ønskelig så snart som mulig.
Bli bedre kjent med oss ved å se vår rekrutteringsfilm på YouTube: (https://youtu.be/deLyIYwt8hw (https://youtu.be/deLyIYwt8hw))
Vi ønsker mangfold
Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Den som ansettes må kunne akseptere endringer av arbeidsoppgaver innenfor embetets saksområder.
Det er en fordel om du har:
Personlige egenskaper
Vi søker deg med engasjement, initiativ og god arbeidskapasitet. For å lykkes i stillingen er det viktig å utvise god rolleforståelse og raskt inngi tillit. Du må ha evne å skape god dialog i veiledningsarbeidet eksternt og la deg motivere til lagspill med kollegaene dine. I stillingen er det viktig å jobbe målrettet og effektivt med en strukturert arbeidsform. Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt. Jobben forutsetter at du er fleksibel og kan utføre noe reisevirksomhet.
Søkerne vil bli vurdert ut fra formell kompetanse, arbeidserfaring og personlige egnethet. De første 6 månedene er prøvetid.
Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.
Søknadsfrist: 02.03.2025.
Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk, sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.
Statsforvalteren er også et viktig bindeledd mellom kommunale og sentrale myndigheter, og kan spille inn viktige saker fra kommunesektoren til sentrale styresmakter.