Har du lyst til å jobbe med forvaltning av Hardangervidda Nasjonalpark? Ønsker du å bli en del av et kompetent fagmiljø innenfor landbruk og utmark? Da kan dette være jobben for deg.
Nore og Uvdal kommune har ledig 100 % stilling som saksbehandler og sekretær for Viken Tilsynsutvalg, motorferdselsutvalget og sti - og løypenemnda i Nore og Uvdal kommune. Stillingen er underlagt virksomheten "Landbruksforvaltningen i Numedal", som er et interkommunalt vertskommunesamarbeid for kommunene Nore og Uvdal, Rollag og Flesberg innenfor fagfeltene jord, skog, utmark og vilt. Virksomheten har 9 ansatte.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandler og sekretær for Viken Tilsynsutvalg. Viken Tilsynsutvalg skal følge med i utviklingen i Viken sin del av Hardangervidda nasjonalpark og gi råd og uttale i saker som angår forvaltningen av denne.
- Følgende ansvarsområder tilligger Viken Tilsynsutvalg:
- Behandling av søknader om motorferdsel i Viken sin del av Hardangervidda nasjonalpark
- Utarbeide høringsuttalelser til omsøkte tiltak i nasjonalparken
- Behandling av søknader om mindre byggetiltak i Viken sin del av nasjonalparken
- Ajourhold av miljøvedtaksregisteret.
- Saksbehandler og sekretær for motorferdselsutvalget i Nore og Uvdal kommune som har ansvaret for saksbehandling av søknader om motorferdsel i utmark i Nore og Uvdal kommune
- Saksbehandler og sekretær for sti - og løypenemnd i Nore og Uvdal kommune som blant annet forvalter grønt infrastrukturfond for løypeområder i Nore og Uvdal kommune
- Bistå i planarbeid i Nore og Uvdal kommune
- Oppfølging av prosess med etablering av snøscooterløyper i Nore og Uvdal kommune etter forskrift om motorferdsel i utmark § 4 a
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
Krav til kompetanse
- Høyere utdanning innen naturforvaltning, økologi, biologi eller tilsvarende utdanning.
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant praksis og erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel
- Relevant GIS/kartkompetanse
- God kjennskap til forvaltningsloven og lovverk innenfor fagområdet motorferdsel
- Gode IKT kunnskaper
Særskilte krav
- E-lærings kurset for nytilsatte i Nore og Uvdal kommune skal gjennomføres før oppstart i stilling.
- Førerkort kl. B og egen bil som kan benyttes i arbeidet
Personlige egenskaper
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
- Gode samarbeids - og kommunikasjonsevner
- Fleksibel og løsningsorientert
- Evne til å jobbe selvstendig og systematisk
- Personlige egnethet og motivasjon vil bli vektlagt i ansettelsen.
Vi tilbyr
- En interessant jobb i et godt tverrfaglig arbeidsmiljø med trivelige kollegaer
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Lønn etter gjeldende lov og avtaleverk
- Pensjonsordning i KLP
Søknadsfrist